Hei!

Hetki on vierähtähyt, kun tänne on tullu kirjoitettua. Mutta saanhan sen anteeksi, jos olen ollut ahkeran. Ja huomatkaa helmikuussa on tullut valmista enempi kuin ostettu lankoja.. sekin on postiivistä.

Ensiksi Anniinalle mekko ohje on: Novitan 7 veljestä-lehti. Lankana vanhaa Satu akryl-lankaa. Anniina ei voi käyttää villasekoitteita eikä villaa.

P2220016.jpg

Täsät tuli aika ihana..laitan vielä yläosasta lähikuvan:

P2220014.jpg

sitten minulle iski kriisi. Tuo mekko uhkaavasti läheityi loppuaa ha ei ollut mietittynä utta,,siis aivan outo ennnen kuulumaton tilanne. Jokainen neuloosia poteva tietääs en kriisin.. Minä sitten apuja pyytelin facebookin kinkerissä ja helpotustahan sieltä löyti.. nimittäin vaihtarit.. aikas kiva juttu sekin..Tuli muuten samalla opeteltua jotakin uutta. Soile tarvisti lapselleen sukat ja lapset ja hällä oli pipo ja lapset ommellut antaa tilalle.. Ei muuta kuin kutomaan.. tein elämäni ensimmäiset junasukatkin..Tässä ensin minun tuotokseni.. lankana Novita Wool.

P2220012.jpg

Ja tällaiset pirteät sain tilalle:

P3090025.jpg

Sitten minulla olikin suunnitelma jo valmiina.. Yksi ystäväni Eila toivoi saavansa 4-vuotiaalle lapsenlapselleen mekkoa,,sellaista jonka olin jo kerran tehnyt.. Nooh mekko on nyt valmis, hän vain ei vielä tiedä sitä :)

Lankana tässä on akryl-lanka Minni,, anttila myi tätä vauvalankaa aikoinaan monessa värissä.

P3090020.jpg

Mekko on luonnossa enemmän vaaleanpunaisempi,,mutta en löytänyt oikeen hyvää valaistusta, jossa värit näkyisivät kauniista.

Ja nyt minulla on projekti, johon voin aina kutoa, jos jää aikaa miettimiselle,,"mitäs minä kutoisin"

Facebookissa on sellainen ryhmä: https://www.facebook.com/groups/453850491435754/ Aseman lapset syystempaus

 

Lupasin siihen kutoa. Ja silloin sain idean..Minulla on kertynyt 7-veljestä lankaa jokunen kerä vuosien varrella..väriä sitä ja väriä tätä,,pätkä pitempi ja isompi kerä. Jotenka minä keräsin kaikki yhteen isoon koriin ja näistä kaikista teen sukkia tähän tempaukseen.. sitten samalla kävin läpi sukkaohjaitani,,siis niitä "joita pitää joskus kokeilla" ja siitä minä nyt sitten alan kokeilemaan. Ja tässä olisi nyt ensimmäiset valmiina:

P3090023.jpg

laitetaan vielä mallineuleesta lähi kuva:

P3090024.jpg

 Ja nyt sitten vain heippa ja uusia sukkia tekemään..