Vaput on juhlittu,,ja säät taisivat olla sen mukaiset..Ainakin meillä oli sellainen perinteinen vappu sää: DSCN2931.jpg

Siinä minun puupinot odottavat taas..vähä olen aloitellut,,mutta tuo sulamaton maa ja lumisateet haittaavat..oikealla kulmassa on betonirengas=nuotiopaikka,,kauan kaipaamaani sellainen,,on meillä ihan hieno grillikin,,mutta ei mikään voita kunnon nuotiomakkaraa..

Puro Batikkiakin on vielä "tuhottu"Pojalle tein vielä muutamat nilkkasukat: DSCN2783.jpg

Puro Batik sukat

 

Mutta sitten piti heittää sukkien kutominen vähäksi aikaan..Alkoi sukan kutominen ,,niin tökkimään,,Joten pääsin sitten lopuista alkaan virkkaamaan:

DSCN2918.jpg

Lankana edelleen Novita Puro Batik

Puro Batik peitto:

DSCN2923.jpg

Isoäidinneliö suorakaiteen muodossa.. Puro batikin loppuja..Jäi minulle muutama täysi kerä,,jos tulee vielä itselle tarvetta sukkia,,siis kun olen entiset puhki kävellyt,,mikä ei kyllä hetkeen tapahdu,,on niit niin monta paria:

Puro Batik sukkia

DSCN2625.jpg

Tuossa muistin virkistyksesksi koko kavalkaadi..

Peitos vielä sellainen lähempi kuva:

DSCN2927.jpg

Puro Batik peitto

 

Hauskan näköinen siitä minusta,,,sellainen"värioksennus" kuten esikoiseni kuttuu,,aina näitä sekametelivärejä..

Lankoja sain kuteskin menee melkein 2 kg :)

Tein minä tässä ystävälle Novitan 7-veljestä langasta muutamat sukat:

Nämä sukat on Kauneimmat villasukat kirjasta Orvokki-sukat,,paitsi,,etten mie mitään orvokkeja virkannut:

Ruusu villasukat: Ohje; Orvokkisukat

kukka%20sukat.jpg

Tein niistä tuollaiset ruususukat.

Tässä mallissa lanka on Novita Nalle:

Raita villasukat:

raitasukat.jpg

Nää on kanssa ihan hauska tehdä. Mallia en nyt muista mistä olen ottanut

Lankana Novitan seitsemän veljestä.

Nappilista sukat: Tai hienosti sanottuna Nappilista villasukat:

violetit%20sukat.jpg

Palmikko sukat nappilistalla,,tää ohje vois olla Novita sukkalehti lehdessä,,mutta minä olen tuon kantapään vaihtanut toisenlaiseksi, kun alkuperäisessä ohjeessa se tehtiin ainaoikein neulella.. ja se ei ole minusta niin nätti..

Niin ,,kuten alussa mainitsin,,että kevättä ootellaan,,niin tässä aito oliivi ja sitruunapuu odottavat ulospääsyä:

DSCN2930.jpg

Aito viikunapuu ja Sitruunapuu

Taimet tilasin viherpeukaloita,,ja ne tulivat hyvissä ajoin,,haa..haa.. :)

Vappuaattona käytiin vähän sukuloimassa,,tässä Tyrnäväläisiä joutsenia:

DSCN2939.jpg

Lopuksi kuvaa Ronjasta,,mie yritin ottaa siitä sellaista "pelottavaa" naamakuva,,kylttiin: Täällä vartioin minä"

DSCN2935.jpg

Näistä sitä pitäis valita:

DSCN2936.jpg

 

ei hän oikein tuimana malttanut olla:

DSCN2934.jpg

 

En vain nyt osaa päättää minkä otan. Ronja on ;kaukasiankoira- saksanpaimenkoira mix..

Ja niin eilen laitettiin pihapuihin lisää linnunpönttöjä..laittelin ne silläalilla,,josko sais kameralla sitten hyviä kuvia asukeista..saa nähdä saadaanko asukkeja..

 

Nyt ei muuta kuin aurinkoista kevään odotusta itse kullekin :)

DSCN2888.jpg